da naša polica osiguranja plovila pokriva popravak plovila kod licenciranih brodopopravljača koji radove izvode prema standardu kvalitete Yacht-Poola usklađenom sa zahtjevima proizvođača plovila i Hrvatskog registra brodova.
To prije svega znači da su prilikom popravka pogona, trupa i opreme plovila ugrađeni originalni dijelovi i materijali, a popravak izveden istom tehnologijom kojom je plovilo proizvedeno u brodogradilištu.
Tako se garantiraju izvorna kvaliteta i puna sigurnost plovila u daljnjem korištenju.
Yacht - Poolova inicijativa za uspostavu kriterija izvrsnosti prilikom odabira ponude i ocjenu kvaliteta popravka plovila
Zašto vlasnik osigurava svoje plovilo?Svakako zato da bi u slučaju štete dobio od osiguranja naknadu koja pokriva kvalitetno izveden POPRAVAK. Tako izveden popravak ne smije biti određen jednim jedinim kriterijem – visinom cijene. Ukoliko je to popravak koji vraća plovilo u stanje prije štete, tada kriterij izvrsnosti izvedbe dolazi ispred cijene. Tada, jednostavnim rječnikom kažemo: to je dobar popravak. |
|
Zašto Yacht-Pool prihvaća više cijene sata licenciranih servisa sa školovanim djelatnicima?Zato što sat licenciranog i educiranog servisera, stoji više od servisera „iz garaže“. U licenciranom servisu djelatnici posjeduje specijalističko znanje, specijalne alate i originalne materijale. Vlasnik takvog servisa je uložio sredstva, a njegovi djelatnici trud da se školuju u radu s modernim tehnologijama. Serviser „iz garaže“, ne samo da ne može pružiti takvu kvalitetu, nego najčešće nije u mogućnosti niti izdati račun, jer radi u fušu. Kada sve ovo uzmemo u obzir, ponuda licenciranog servisa samo je na prvi pogled skuplja. Ustvari to je cijena izvrsnosti prema standardu, koju sada zapravo vidimo kao fer cijenu u odnosu na kvalitetu i efikasnost (upravo potreban broj sati) koja iza nje stoji. Ukoliko je nešto „bolje“, to je tek u drugom koraku jeftinije, rijetko u prvom: naime, ma koliko god bio jeftin popravak, kvar koji se ponavlja je najskuplji! Yacht-Pool je uvijek na strani svojih članova, a uz pomoć REX inicijative na ovakav način osigurava svojim klijentima sigurnu plovidbu i reže rizik od ponovljenih štetnih događaja zbog nestručnih i manjkavo izvedenih popravaka. |
|
Na što se misli i od čega se sastoji to što zovemo „kvalitetno izveden popravak“?Kvalitetno izveden popravak:
|
|
Zašto je za kvalitetu popravka važna tehnologija, vrsta i marka materijala?Za čvrstoću i sile koje djeluju na trup, palubu i nadgrađe plovila, veoma je važna usklađenost i spojivost materijala koji se ugrađuju prilikom popravka oštećenja. Oni moraju u cijelosti biti kompatibilni s onim originalnim od kojih je plovilo proizvedeno. Primjerice, smola s kojom je trup plovila originalno izveden neće se u eksploataciji jednako ponašati u kontaktu s nekom drugom vrstom ili markom smole s kojom je oštećenje trupa popravljeno.., jedino, ukoliko tu drugu smolu, kao alternativnu, nije odobrio sam proizvođač. O dijelovima da ne govorimo. Sada je jasno da je, recimo, kod sanacije oštećenja trupa veoma važno da struktura zakrpe na tom dijelu odgovara specifikacijama materijala iz konstrukcijskog zapisa o plovilu. Jedino tada zakrpa ima ista svojstva nepropusnosti, elastičnosti i otpornosti na naprezanja, te idealnu spojivost s ostatkom strukture. Kako to sve skupa nije danas više baš jednostavno i lako izvedivo u nekom „sam svoj majstor“ aranžmanu, ilustrirati ćemo samo s nekoliko osnovnih podataka o materijalima i tehnologijama kojima su građene današnje brodice i jahte, odnosno plovila za sport i razonodu koja koriste nautičari. |
|
Kako se danas grade trupovi plovila i od kojih materijala, tko o tome vodi evidencijuPlastični trupovi plovila grade se različitim tehnologijama, od klasičnog načina do sistema vakuumske infuzije, vakuum baginga i slično. Platna mogu biti unidirekcionalna ili multidirekcionalna napravljena od stakloplastike, do kevlara, karbona, bazalta... Smole su pak poliuretanske, vinilesterske, epoksidne.., pa kad to sve skupa na odgovarajući način spojite, dobijete kompaktnu plastičnu, odnosno kompozitnu masu od koje je napravljeno vaše plovilo. Tu ćemo se zaustaviti s ovim opisima, budući ne namjeravamo na ovoj stranici otvoriti školu za graditelje trupa plovila, jer to već radimo u okviru YP Academie. Ono što nas u ovom kontekstu više zanima jest, da za svako proizvedeno plovilo postoji zapis o tehnologiji i specifikacijama ugrađenih materijala. Taj zapis je pohranjen u arhivi proizvođača plovila i registra brodova koji je to plovilo odobrio. To su primjerice: talijanski „Registro Italiano Navale“ (RINA), francuski „Bureau Veritas“ (BV), njemački „Germanische Lloyd“ (GL), a kod nas je to „Hrvatski Registar Brodova“ (HRB). Zašto u vezi s jahtama spominjemo registre brodova? Stoga, što se prema zakonskim propisima, plovila za sport i razonodu koja su dulja od 12 metara klasificiraju kao jahte, a one se, nadalje, sa stajališta načina i sigurnosti izvedbe tretiraju kao i veliki brodovi. Tako se jahte podjednako kontroliraju prije puštanja u promet, tijekom životnog vijeka u propisanim razmacima kao i prilikom havarija, baš kao i veliki brodovi. Stoga i naš registar propisuje minimalne zahtjeve koje mora ispuniti brodopopravaljač da bi popravak, odnosno redovno održavanje bilo odobreno od strane registra. Važno je istaknuti da iskustva sudskih vještaka govore kako u havarijama, kod kojih je bila kompromitirana konstrukcijska stabilnost, prilikom sanacije oštećenja brodopopravljač mora zatražiti pomoć i konzultirati konstrukcijski biro, proizvođača plovila, nadležni registar i HRB, kako bi plovilo popravio u skladu sa zahtjevima struke. Da li tako rade ne licencirani brodopopravljači?! |
|
Što riskiramo kao vlasnici, ukoliko ne poštujemo naputke Yacht-Poola?
Ukoliko smo u vezi svega iznesenog i dalje u dilemi, možemo upitati u Yacht-Poolu, oni će nam rado izložiti adekvatne primjere iz svoje prebogate prakse vještačenja. |
|
Koje su osnovne prednosti vezane uz REX inicijativu Yacht-Poola:1. Što time dobiva naš klijent 2. Što time dobiva osiguravatelj 3. Što time dobiva brodopopravljač 4. Što time dobiva šira društvena zajednica 5. Što time dobiva Yacht-Pool koji posreduje između svih sudionika ovog odnosa Kao i uvijek, neprestano pokušavamo biti pioniri u poslu kojeg obavljamo, pa tako i sada kada nastojimo u segment popravaka plovila unijeti nešto što je u popravcima automobila već odavno poznato. Na kraju ovog prikaza zaključimo da u Yacht-Poolu neprestano iznova i novim sadržajem nadopunjujemo svoj temeljni slogan: „...više od osiguranja“. Nikada u njega nismo stavljali nečitke i nejasne osiguravateljske uvjete u kombinaciji s niskim cijenama. |
|
Pravila i procedure popravka plovila prema REX inicijativi Yacht-PoolaREX inicijativa odnosi se na pravila i proceduru popravka plovila. U njoj je precizno regulirano: što, tko i kako obvezno mora napraviti (pravila), te kako i kojim redoslijedom prilikom popravka postupati s plovilom (procedura). Detalje pročitajte ovdje ... |
|
Biti član Yacht-Poola znači koristiti vrijednosti koje se mogu usporediti i izmjeriti... Biti član Yacht-Poola znači biti povlašten! |